سرخط خبرها

تله نیمار پیش پای چلسی

  • کد خبر: ۱۷۲۶۲۶
  • ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
تله نیمار پیش پای چلسی
چرا خرید ستاره برزیلی برای آبی‌های لندن فاجعه خواهد بود؟

چلسی از پارسال که تاد بولی ریاست این تیم را برعهده گرفت، در فکر جذب نیمار بود؛ انتقالی که حالا به نظر احتمال رقم‌خوردنش جدی‌تر هم شده است، اما می‌تواند نتایج فاجعه‌باری برای آبی‌های لندن به همراه داشته باشد. در کیفیت نیمار شکی نیست. او زمانی که کاملا آماده بود، در میان بازیکنان هجومی برتر جهان قرار داشت. با این حال، به نظر می‌رسد دوران او در پاری‌سن‌ژرمن پس از تنش‌های به‌وجود آمده در روابطش با هواداران رو به پایان بوده و مالک بلندپرواز چلسی آماده خیزبرداشتن برای جذب این بازیکن برزیلی است. اما به نظر این انتقالی است که آبی‌های لندن باید از آن دوری کنند تا عصر جدیدی که در استمفوردبریج آغاز شده است، به چالش کشیده نشود.

ستاره‌ای با رکورد وحشتناک مصدومیت

نیمار از زمان تصاحب مالکیت چلسی توسط کلرلیک کپیتال در سال گذشته، به خریدی بالقوه برای مالکان چلسی تبدیل شده و شایعات این انتقال در یک سال گذشته همیشه به گوش رسیده است. به گزارش اتلتیک، حالا این امید در پاری‌سن‌ژرمن وجود دارد که آبی‌های لندن با توجه به فروش تعدادی از بازیکنانشان به تیم‌های عربستانی، بودجه کافی برای عملی‌کردن خرید نیمار را در اختیار دارند.

رسانه‌های فرانسوی اوایل ماه ژوئن گزارش دادند که چلسی مذاکراتش را بر سر این بازیکن آغاز کرده، اگرچه هنوز خبری مبنی بر اینکه این انتقال جدی شده، منتشر نشده است. اما دلایل زیادی وجود دارد که چلسی باید از خرید نیمار چشم‌پوشی کند و مهم‌ترین آن‌ها سابقه مصدومیت اوست.

این بازیکن سی‌ویک‌ساله درمجموع بیش از نیمی از بازی‌هایی را که می‌توانست در پی‌اس‌جی انجام دهد، از دست داده است. سبک بازی این مهاجم برزیلی به گونه‌ای است که مدافعان در لیگ فرانسه روی او خطا‌های زیادی انجام می‌دهند، اما خشونت مدافعان در لیگ‌برتر انگلیس اگر بیشتر از فرانسه نباشد، کمتر از آن هم نخواهد بود و در صورت حضور نیمار در چلسی، بازهم شاهد مصدومیت‌های متعدد او خواهیم بود.

یک انتقال ضد تراز‌های مالی

خرید نیمار تأثیر معکوسی بر همه راهبرد‌های نقل‌وانتقالات چلسی در این تابستان خواهد داشت. زیرا آن‌ها تیمی پربازیکن با دستمزد‌های زیاد هستند. باشگاه پس از باخت‌های زیاد در دو فصل قبل و هدردادن ۶۰۰ میلیون پوند برای بازیکنان جدید در فصل گذشته، نیاز مبرمی به فروش بازیکنان دارد. این امر آن‌ها را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد که نتوانند در محدوده سه‌ساله لیگ‌برتر برای ضرر‌های ۱۰۵ میلیون پوندی باقی بمانند.

آبی‌ها به فهرست پیگیری‌های بازی جوانمردانه مالی یوفا هم اضافه شده‌اند. پس خرید نیمار با هزینه هنگفت و حقوق زیاد او، می‌تواند برنامه کاهش هزینه‌های آن‌ها را دچار خلل کند. این بازیکن برزیلی هفته‌ای ۶۰۰ هزار پوند در پایتخت فرانسه درآمد دارد و با توجه به اینکه دو سال از قراردادش باقی مانده است، پی‌اس‌جی همچنان ارزش او را حدود ۷۰ میلیون پوند می‌داند. این معامله‌ای است که ساختار دستمزد آبی‌ها را مخدوش می‌کند و تراز مالی آن‌ها را به میزان درخورتوجهی منفی می‌کند.

جایی برای نیمار نیست

جدا از مسائل مالی، یک استدلال بسیار ساده علیه جذب نیمار این است که چلسی در ترکیبش فضایی برای یک بازیکن هجومی دیگر ندارد. باوجود اینکه کای هاورتز به آرسنال رفت و حکیم زیاش و پیر امریک اوبامیانگ هم قرار است از چلسی بروند، آبی‌ها هنوز در بخش هجومی تیمی پرمهره هستند. آن‌ها کریستوفر نکونکو را به عنوان شماره ۱۰ بالقوه به تیمشان اضافه کرده‌اند.

نیکلاس جکسون از ویارئال مهاجم دیگری است که انتظار می‌رود به بازیکنان هجومی تیم، یعنی رحیم استرلینگ، میخایلو مادریک و نونی مادوکه اضافه شود. جدایی احتمالی کریستین پولیشیچ یک جای خالی برای پست پشت مهاجمان باز خواهد کرد، اما نیمار سی‌ویک‌ساله برای این نقش مناسب به نظر نمی‌رسد.

همچنین مدیران چلسی از قدرت‌گرفتن بیش از حد بازیکنان در باشگاه راضی نیستند و مصمم به تغییر این روند هستند. به گزارش تلگراف، پاک‌سازی تیمی که آن‌ها اکنون در حال انجامش هستند، تا حدی با هدف کاهش قدرت بازیکنان است. پس به‌خدمت‌گرفتن نیمار کاملا خلاف این تفکر خواهد بود. حضور بازیکن بزرگ و پرحاشیه‌ای مانند او در پاریس هم یکی از چالش‌های اصلی سرمربیان و مدیران پی‌اس‌جی بود و اگر او به لندن نقل مکان کند، این چالش برای مدیران و سرمربی چلسی هم ایجاد خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->